Nyt luvattu postaus Houkutus-kirjasarjasta.

Ensimmäinen kirjahan on nimeltään Houkutus (Twilight). Se on mun mielestä ihan hyvä kirja, mutta mä en oo lukenu sitä toiseen kertaan kún se alku tuntuu vähän tylsähköltä. Ja tää ei oo kauheemmin mun makuun... Ehkä vähän liiankin romanttinen.

Toinen kirjahan on nimeltään Uusikuu (New Moon). Siinä on ihan hyvä alku, mutta keskellä vähän tylsä vaihe. Paranee loppua kohti. Takakannen teksti antaa tosin eräästä tapahtumasta sellaisen kuvan, kuni se olisi kirjan tärkeimpiä tapahtumia.

Kolmas kirjahan on nimeltään Epäilys (Eclipse). Tästä kirjasta pidin eniten, kun on vähiten romantiikkaa ja enemmän toimintaa. Ei mun mielestä ollut kauheesti tylsiä kohtia.

Neljäs kirjahan ei ole vielä ilmestynyt suomeksi, mutta Suomessa kirjan nimi on Aamunkoi (englanniksi Breaking Dawn). En jotenkin pidä siitä Aamunkoi-nimestä. En oo saanu luettua tätä enkuks vielä....

Ja kirjojen päähenkilöhän on Isabella Swan, jota kutsutaan Bellaksi. Ja Bella seurustelee Edward Cullenin kanssa, ja Edwardhan on vampyyri. Mun mielestä se ei oo merkittävä juoniplajastus, jos ees on. Elokuvan paperi toitotti sitä ja takakannen tekstissäkin on mainittu, eikä netissäkään ois välttynyt siltä tiedolta.

Mutta joo, ekasta osastahan on tehty elokuva. Twilight on elokuvana hyvä, näin sen ennen kuin katsoin kirjaan. Mutta leuttuani kirjan huomasin, miten paljon parempi kirja on. Lukekaa ihmeessä se kirja, jos ootte nähny sen elokuvan. Lukekaa, vaikkette olis kattonutkaan, se on niin hyvä!

Ja älkää sitten spoilatko mitään kirjoja kommentteihin, kun kaikki ei oo lukenu. Ei pilata lukunautintoja.