Eilen kävin tosiaan Varkaudessa Plantaasirockissa - Haloo Helsinkiä katsomassa, kuinkas muutenkaan? Oli aika lämmin sää. Ennen festaripaikalle menemistä käytiin Rossossa syömässä ja siellä ei ollut lämmintä, vaan oikeastaan mukavan viileää. Hyvinpä tuo Al Capone-pizza maistui kun ei ollut koko päivänä syönyt muuta kuin muroja... Ja jälkiruuaksi kaksi melonisorbettipalloa, nam.

Sitten lähdettiin keikkapaikalle ja autokin saatiin hyvään kohtaan parkkiin. Itse istuskelin vähän kauempana, kun Erja Lyytinen esiintyi. Noin reilut puoli tuntia ennen HH!:n vuoroa menin lavan eteen ja eturivissähän siinä tuli heiluttua ja valokuvattua.

Biisilista:

  • Haloo Helsinki!
  • Vieri vesi vieri
  • Kaaos ei karkaa
  • Kuule minua
  • Moshpit
  • Ei Eerika pääse taivaaseen
  • Entisessä elämässä
  • Kokeile minua
  • Mun sydän sanoo niin
  • Jos mun pokka pettää
  • Perjantaina
  • Maailman toisella puolen

Encore:

  • Jos elämä ois helppoo

Olisin luullut, että aloitusbiisi olisi ollut Hyvää matkaa, joten Haloo Helsinki! tuli yllätyksenä. Mutta yllätyksethän ovat kivoja, jos ne ovat hyviä, eikö niin? Oli ihana kuulla livenä III:n biisejä. Oli myös kiva päästä kuulemaan Entisessä elämässä, joka on kai ollut bonusbiisinä jos III:n ostaa jostain tietystä paikasta. Viimeisenä oli Maailman toisella puolen, jonka lopussa yleisö sai laulaa kertosäkeen.

Eihän se siihen jäänyt, koska alettiin huutaa "We want more!" Juontajat tulivat ensin lavalle selittämään jotain, mutta saatiinhan siinä HH!:kin lavalle ja encorena oli Jos elämä ois helppoo.

Keikan jälkeen juontajat ilmoittivat, että fanituotekojusta ostettuihin julisteisiin saa nimmareita. Nimmareita sai tosin muihinkin juttuihin, mutta itse olin ostanut julisteen. Elli muisti taas, että olin ollut aiemmin keikalla (hän muisti vuosi sitten Tuusniemelläkin). Yhtiksen kanssa meinasi mennä säätämiseksi, joten yleisen nimmarijonon jälkeen kävin vielä kysymässä yhtistä ja sain sen.